סגירה

x

דף הבית  > אוניברסיטאות ומכללות

מכללה ירושלים

מידע כללי

מכללה ירושלים:

מכללה ירושלים היא מוסד להכשרת מורים ומעניק תעודת הוראה. המכללה נוסדה בשנת 1964 והיא נמצאת בשכונת בית וגן בירושלים.

המכללה מעניקה תואר ראשון ותעודת הוראה בחוגי הלימוד הבאים: תנ"ך משולב, מחשבת ישראל – משולב, תנ"ך מחשבת ישראל, אנגלית, גיל הרך, חינוך מיוחד, מדעי הטבע, מוסיקה, משאבי למידה, מתמטיקה וספרות. בנוסף מתקיימות תוכניות לימודים לתואר שני בהוראת תושב"ע ומחשבת ישראל, הוראת המדעים וניהול וארגון מערכות חינוך.

 

למה לבחור במכללה ירושלים?

  • מסורת של מצוינות ושלווה פסטורלית הפכה את מכללה ירושלים לבית יוצר למיטב מחנכות ומחנכי ישראל. לבוגרי המכללה עדיפות מוכחת בקבלת משרות הוראה בזכות רמתן המקצועית והתורנית.

  • המכללה מתאפיינת בזיקתה העמוקה ליהדות התפוצות שמתבטאת בתכנית לבנות חו"ל שבמסגרתה מגיעות מדי שנה עשרות רבות של צעירות יהודיות מכל העולם לשנת לימודים במכללה בישראל ומפעלים בינלאומיים שמפעילה המכללה כדוגמת חידון המתמטיקה העולמי בחסותם של רה"מ, הנשיא ושר החינוך.

  • בניגוד למכללות אחרות, שמטרתן להכשיר מורים בלבד, בוגרות ובוגרים רבים ממכללה ירושלים ממשיכים ללמוד לתארים מתקדמים באוניברסיטאות ומשמשים כחוקרים ומרצים במוסדות אקדמיים. כמו כן מפעילה המכללה תכניות מגוונות ללימודי המשך לאחר התואר הראשון, הן לתארים שניים בתחומים שונים והן בתחום הטיפול, פיתוח החשיבה, האימון (Coaching)  וחקר השואה. המכללה מפתחת שורה של מוצרים חינוכיים פופולאריים, כגון: משחקי קופסא חינוכיים, מגזין חידות היגיון, ספרות תורנית, מקצועית, שירה וצילומים שזוכים לתהודה רבה.

  • במכללה חברו יחד שלושה מרכיבים ראשיים:

o  המרכיב התורני - המכללה היא בראש ובראשונה מוסד תורני, כלומר מוסד הרואה את הצידוק לעצם קיומו בחינוך בנות ישראל לחיי תורה ומצוות מלאים ושלמים. יש לחתור למטרה זאת בעיקר על ידי לימוד תורה ועל ידי יצירת אווירה של חיי תורה, כאשר הלימוד מחד גיסא והאווירה מאידך גיסא חוברים יחד לעצב את דמותה של התלמידה. בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל קם מוסד אקדמי, שהנחת היסוד שלו היא אמונה בתורה מן השמיים ואמונת חכמים, וכן שמירת מצוות, קלה כחמורה. מקצועות היהדות כפי שהם נלמדים במכללה הם מקצועות נורמטיביים ופורמאטיביים וזאת, נוסף על היותם מקצועות שהבוגרת תלמד אותם בבית הספר. (עייני במבוא לחוג לתנ"ך ובמבוא לחוג למחשבת היהדות).

o  המרכיב האקדמי - המכללה כאשר הוקמה, שאפה לקבל מהמועצה להשכלה גבוהה הכרה להעניק את התואר האקדמי הראשון. מאמציה בנושא זה הוכתרו בהצלחה ובשנת ה'תשל"ז הכירה המועצה להשכלה גבוהה במכללה, כמכללה אקדמית לחינוך - הראשונה במדינת ישראל. מאז מעניקה המכללה תואר ראשון לבוגרותיה. הלימודים בדיסציפלינות השונות במכללה הם ברמה אקדמית מובהקת. בוגרות המכללה מקבלות הכרה מלאה על לימודיהן האקדמיים, הן באוניברסיטאות בארץ והן באוניברסיטאות בחוץ לארץ, ובכך נפתחת לפניהן הדרך אל התואר השני בכל דיסציפילינה שבה התמחו במכללה.

o  המרכיב הפדגוגי - הכשרת מורים, המגמה המרכזית במכללה היא להכשיר מורות ברמה אקדמית מהגיל הרך, ועד לבית הספר התיכון. אנו סבורים, כי ההבדל בין ההוראה ברמות השונות של בית הספר מתבטא בעיקר בשאלות דידקטיות, מתודיות וחינוכיות. המכללה רואה בהוראה ובחינוך לא רק משימה לאומית ממדרגה ראשונה - להעמיד לרשות בתי הספר מורות מקצועיות ברמה גבוהה - כי אם גם משימה תורנית שאין למעלה הימנה: לחנך דורות של בנות השומרות בקפידה תורה ומצוות, בבחינת "כה תאמר לבית יעקב" - אלו הנשים. אנו מציינים בסיפוק כי אלפי בוגרות המכללה תרמו תרומה משמעותית ביותר לרשת החינוך הממלכתי-דתי ולרשת החינוך החרדי. כמו-כן אנו רואים בסיפוק שמאות בוגרות המכללה המשיכו את לימודיהן לתואר השני והשלישי, ומשמשות כמרצות מן המניין באוניברסיטאות ובמכללות וכן במכללה שלנו בדיסציפלינות השונות.

 

חוגי לימוד:

  •        לימודי תואר ראשון:

o        תנ"ך משולב.

o        מחשבת ישראל – משולב.

o        תנ"ך מחשבת ישראל.

o        אנגלית.

o        גיל הרך.

o        חינוך מיוחד.

o        מדעי הטבע.

o        מוסיקה.

o        משאבי למידה.

o        מתמטיקה

o        ספרות.

  •        לימודים לתואר שני:

o        הוראת תושב"ע ומחשבת ישראל.

o        הוראת המדעים.

o        ניהול וארגון מערכות חינוך.

 

ניתן לשלב את לימודי התואר באחד מהאשכולות הבאים: ייעוץ חינוכי, אמנויות הבמה ואמנות אמונית.

ניתן לשלב לימודי מדרשה במסגרת לימודי הקודש במכללה. המדרשות:

  •     אוריה - בגבעת שמואל, בראשות הרבנים ברוך סליי ויהושע שפירא

  •      צופיה – בקמפוס המכללה בראשות הרב משה פרץ

  •      יעלה – במצפה רמון בראשות הרב קובי דביר

 

 

מידע שימושי למועמדים למכללה:

·         אתר המכללה:

·         הרשמה למכללה:

·         טפסי הרשמה להורדה:

·         לימודים לתואר ראשון:

·         תנ"ך משולב:

·         מחשבת ישראל – משולב:

·         תנ"ך מחשבת ישראל:

·         אנגלית:

·         גיל הרך:

·         חינוך מיוחד:

·         מדעי הטבע:

·         מוסיקה:

·         משאבי למידה:

·         מתמטיקה:

·         ספרות:

·         אשכול ייעוץ חינוכי:

·         אשכול אמנויות הבמה:

·         אשכול אמנות אמונית:

·         מדרשת אוריה:

·         מדרשת צופיה:

·         מדרשת יעלה:

·         לימודים לתואר שני:

·         תושב"ע ומחשבת ישראל:

·         הוראת המדעים:

·         ניהול וארגון מערכות חינוך:

·         שכר לימוד:

·         מלגות:

·         ידיעון:

·         פסיכומטרי:

·         מחשבון בגרות:

·         חינוך ופדגוגיה:

·         לימודי המשך:

·         השתלמויות והכשרה:

·         ספרייה ומאגרי מידע:

·         כתבות וטלפונים:

·         מפת הגעה:

·         יצירת קשר: