סגירה

x

דף הבית  > תואר שני

הנדסת אלקטרואופטיקה - תואר שני

הנדסת אלקטרואופטיקה

 

 

הקדמה:

 

הנדסת אלקטרואופטיקה היא ענף של הנדסה העוסק בעקרונות הפעולה של לייזר, סיבים אופטיים ורכיבי אופטיקה אינטגראלית. מקצוע זה התפתח בשנים האחרונות עם  התפתחותן של טכנולוגיות אלקטרו-אופטיות, כמו: תקשור, מערכות  הדמיה, מערכות צגים, מערכות אופטו-רפואיות ויישומים אופטיים לעיבוד אותות ותמונה.

יש לציין שהלימודים להנדסת אלקטרואופטיקה אינם מתקיימים לתואר ראשון, אלא פתוחים רק למהנדסים בוגרים הלומדים לתואר שני ושלישי.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה:

 

מהנדסי האלקטרואופטיקה יכולים להשתלב בתעשייה, בחברות המתעסקות ביצירת רכיבים אופטיים ובמערכת הביטחון. מהנדסי האלקטרואופטיקה יכולים לעסוק במגוון התפקידים בהתאם להתמחות שלהם: תקשורת ומחשוב אופטי, מערכות  הדמיה ועיבוד תמונה, תקשורת אופטית, אופטיקה קוונטית ולייזרים, התקנים אופטואלקטרוניים, VLS ואופטיקה ביו-רפואית.

בנוסף, יש אפשרות להתקדם לתואר שלישי.

 

 

 

נושאי לימוד:

 

הלימודים כוללים את הנושאים  הבאים: אופטיקה והתקנים של גבישים נוזליים, אופטיקה משולבת לתקשורת אופטית, אופטיקה של העין והראיה, אחסון נתונים אופטי, הנדסת שימושי לייזר, התקני מוליכים למחצה אלקטרואופטיים, טכנולוגיות ייצור התקני אלקטרואופטיים, יזמות עסקית באלקטרואופטיקה, יסודות והתקני מוליכים למחצה, יסודות תקשורת בסיבים אופטיים, לייזרים מצב מוצק, מבוא ל הדמיה וחישה אופטית, מבוא להתפשטות גלים וקרני אור, מבוא לעיבוד ספרתי של תמונות, מבוא לתכנון אופטי, מושגים בהנדסת חשמל ועוד.

 

 

 

בתי-הספר ללימודי הנדסת אלקטרואופטיקה בארץ:

 

  • הטכניון (כהתמחות במסלול להנדסת חשמל).
  • אוניברסיטת בן גוריון.
  • המרכז האוניברסיטאי אריאל (כהתמחות במסלול להנדסת חשמל).

 

 

 

משך הלימודים:

 

משך הלימודים הוא 4 סמסטרים (שנתיים) שבסיומן מקבלים את התואר M.Sc.

 

 

 

התנאים הדרושים לקבלה ללימודי הנדסת אלקטרואופטיקה לתואר שני:

 

הטכניון:

 

  • תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה.

 

 

אוניברסיטת בן גוריון:

 

  • תואר ראשון בממוצע 82 ומעלה.

 

 

המרכז האוניברסיטאי אריאל:

 

  • תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה.