סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

הנדסת אוירונאוטיקה וחלל

לימודי הנדסת אווירונאוטיקה וחלל

 

הקדמה:

 

הנדסת האווירונאוטיקה והחלל הוא תחום ההנדסה העוסק במחקר, תכנון, פיתוח, בנייה ובדיקה של מטוסים וחלליות. התחום עוסק במדע שמאחורי הכוחות והתכונות הפיזיקליות של המטוסים, הטילים, והחלליות.

בארץ מתקיימים לימודים להנדסת אווירונאוטיקה וחלל רק בטכניון. המרכז לחקר אווירונאוטיקה וחלל כולל מעבדת אווירודינמיקה, מעבדת מבנים, מעבדת הנעה ושריפה, מעבדת הנעה סילונית, מעברת בקרת טיסה ועוד.

 

 

אפשרויות תעסוקה:

 

הבוגרים יכולים להשתלב בתעשייה הביטחונית ובחיל האוויר. תפקידם של המהנדסים הוא לתכנן, לפתח, לשמר ולבדוק את הביצועים של המטוסים האזרחיים והצבאיים, הטילים, מערכות הנשק, הלווינים וכלי רכב החלל. הם גם עובדים על הרכיבים השונים של המרכיבים של המטוסים והמערכות האלה.

התפקיד מתמקד בשיפור בטיחות הטיסה, צריכת הדלק, ומהירות ומשקל כלי התעופה. כמו כן, התפקיד כולל שיפור בהפחתת עלויות המערכות השונות ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות.

המהנדס יכול לעסוק בהרבה תחומים בהתאם להתמחותו, כגון: הנעה, אוויוניקה, אינטגרציה של מערכות, חומרים, מבני אווירודינמיקה ועוד.

בנוסף, הבוגרים יכולים להמשיך לתואר שני ושלישי.

 

 

נושאי לימוד:

 

הלימודים כוללים תחומים מהמדעים המדויקים, בעיקר מתמטיקה ופיזיקה: מכניקה, הנדסת חומרים לתעופה, אווירודינמיקה דחיסה ובלתי דחיסה, תרמודינאמיקה, המבנה האווירונאוטי, תכן וייצור תעופתי, הנדסת חשמל, זרימה, יסודות הנדסת החלל, מנועי סילון, מעבדות מעשיות, פרויקטים ועוד.

 

 

בתי-הספר ללימודי הנדסת אווירונאוטיקה וחלל בארץ:

 

·         הטכניון.

 

 

משך הלימודים:

 

משך הלימודים הוא 4 שנים שבסיומן מקבלים את התואר B.Sc.

 

 

התנאים הדרושים לקבלה ללימודי הנדסת אווירונאוטיקה וחלל לתואר בוגר:

 

הטכניון:.

 

·         ציון סכם של 85.

·         תעודת בגרות מלאה.

·         ציון 104 בחלק האנגלית בפסיכומטרי או 204 במבחן אמי"ר.

·         ציון 113 ומעלה בבחינת ידע בעברית (יע"ל).