סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

מנהיגות ומדיניות בחינוך

לימודי מנהיגות ומדיניות בחינוך

 

 

הקדמה:

לימודי מנהיגות ומדיניות בחינוך לתואר ראשון מתקיימים באופן ייחודי באוניברסיטת חיפה. מטרת הלימודים להקנות ידע אקדמי, כישורים ומיומנויות בתחום המינהל, המדיניות והמנהיגות בחינוך. הלימודים בתואר הראשון מכוונים את הסטודנטים לפתח חשיבה מערכתית ולטפח בחינה ביקורתית של עמדות, ערכים ודרכים בחינוך.

הסטודנטים רוכשים ידע גם במישור התיאורטי וגם במישור המעשי. במישור התיאורטי הם נחשפים ליסודות הדרושים לפיתוח גישה מדעית לחקר מערכות חינוך ולכלים המאפשרים ניתוח מדעי של התנהגויות בתוך ארגון וקהילה. במישור המעשי הסטודנטים מפתחים מיומנויות וכישורים הדרושים למילוי תפקידים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית.

הלימודים לתואר ראשון מעניקים למסיימים גם תעודת עובד חינוך. בחוג ממליצים לבוגרים להמשיך לתארים מתקדמים המאפשרים המכשירים אותם למילוי תפקידי ניהול והדרכה מרכזיים במערכת החינוך.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה:

הבוגרים יכולים להשתלב בהרבה מסגרות:

  • מוסדות החינוך הפורמליים והבלתי פורמליים.
  • ארגונים חברתיים.
  • עמותות.
  • מלכ"רים.

בנוסף, הבוגרים יכולים להתקדם לתארים מתקדמים (לא רק באוניברסיטת חיפה, אלא גם ברב האוניברסיטאות האחרות וגם במכללות מסוימות).

בעלי תארים מתקדמים מתאפשרות להם אופציות תעסוקתיות נוספות ויותר מרכזיות כמו תפקידי ניהול והדרכה בכירים.

 

 

נושאי לימוד:

הלימודים כוללים את הנושאים הבאים: פסיכולוגיה של החינוך, סוציולוגיה של החינוך, סטטיסטיקה, פילוסופיה של החינוך, הכרת מסגרות בחינוך החברתי, מערכת החינוך בישראל, התנהגות ארגונית,סוגיות ומחלוקות במערכת החינוך בישראל, מדיניות החינוך בישראל, שיטות התמודדות עם בני נוער, ניהול פרויקטים עם בני נוער ובקהילה ועוד.

 

 

בתי-הספר ללימודי מנהיגות ומדיניות בחינוך בארץ:

  • אוניברסיטת חיפה.

 

 

משך הלימודים:

משך הלימודים 3 שנים שבסיומן מקבלים את התואר B.A ותעודת עובד חינוך.

 

 

התנאים הדרושים לקבלה ללימודי מנהיגות ומדיניות בחינוך לתואר בוגר:

 

 

אוניברסיטת חיפה:.

  • סכם 580 ומעלה.
  • ממוצע 85 במכינה מקנה פטור מפסיכומטרי.