סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

הנדסת חשמל ופיסיקה

לימודי הנדסת חשמל ופיסיקה

 

 

הקדמה:

 

הנדסת חשמל היא תחום  בעולם ההנדסה העוסק בחקר ויישום של חשמל.  מטרת הנדסה זו היא להתמודד עם בעיות הקשורות למערכות חשמליות, כגון: העברת זרמים חשמליים. תחום זה מכסה הרבה תתי-תחומים, ביניהם: הספק, אלקטרואופטיקה, מיקרואלקטרוניקה, זרם חזק, בקרה, עיבוד אותות ותקשורת.

פיזיקה היא חקר הטבע המערב את חקר החומר ותנועתו בזמן ובמרחב, יחד עם חקר מושגים הקשורים לחומר, כמו: אנרגיה וכוח. באופן רחב יותר, פיזיקה היא הניתוח הכללי של הטבע שנערך במטרה להבין איך היקום מתנהג.

 

 

אפשרויות תעסוקה:

 

הבוגרים יכולים להשתלב  במסגרות רבות, לדוגמא: במחקר ופיתוח, בחברות היי-טק וחברות סטארט-אפ, בחברות תעשייה, בשירותי הביטחון, בתעשייה הצבאית, בתעשיית המחשבים, בבנקים, במוסדות פיננסיים, במגזר הציבורי, במערכת החינוך, במוסדות להשכלה גבוהה, במפעלי אלקטרוניקה, בחברת החשמל, במשרד הביטחון, בצה"ל ובתעשייה הביטחונית.

מהנדסי חשמל ופיסיקה יכולים לעסוק במגוון תפקידים, כגון: פיתוח רשתות תקשורת, אפיון מערכות ממוחשבות ומוצרים עתירי תוכנה, הטמעת טכנולוגיות מידע בארגונים, הנדסת תוכנה, הוראה, גרפיקה של המחשב, רובוטיקה, קריפטוגרפיה, פיתוח אלגוריתמים וחקירתם, אנליזה נומרית, בניית מודלים פיננסיים ובדיקתם, חקר ביצועים, פיתוח כלים טכנולוגיים, אנליסטים, הוראה ועוד.

בנוסף, הבוגרים יכולים להתקדם לתואר שני ושלישי.

 

 

נושאי לימוד:

 

הלימודים כוללים את הנושאים הבאים: מכניקה, חשמל ומגנטיות, תורת היחסות, מעבדות בפיזיקה, תורת הגלים, תרמודינאמיקה, מבוא לפיזיקה אטומית וגרעינית, מכניקה קוונטית, מבוא למכניקה סטטיסטית, פיזיקת המצב המוצק, חלקיקים אלמנטאריים, אסטרופיזיקה, מכניקה אנליטית, אנליזה נומרית, פיזיקה של מוליכים, מבוא למערכות ליניאריות, פיזיקה תרמית, התקנים אלקטרוניים, שדות אלקטרומגנטיים, ניתוח אותות, תורת הבקרה, קוונטים, מעגלים אלקטרוניים ומעבדות באלקטרוניקה.

 

 

בתי-הספר להנדסת חשמל ופיזיקה בארץ:

 

·         אוניברסיטת תל אביב.

·         האוניברסיטה העברית.

·         אוניברסיטת בן גוריון.

·         הטכניון.

·         אוניברסיטת בר אילן.

 

 

משך הלימודים:

 

משך הלימודים הוא 4 שנים שבסיומן מקבלים את התואר B.Sc.

 

 

התנאים הדרושים לקבלה ללימודי הנדסת חשמל ופיזיקה לתואר בוגר:

 

 

אוניברסיטת תל אביב:

 

·         ציון התאמה 675 ומעלה המותנה בציון פסיכומטרי 630 ומעלה.

·         סף הרישום לחוג: 4 יח"ל מתמטיקה בציון 80 ומעלה או 5 יח"ל בציון 70 ומעלה ועוד מקצוע ריאלי 4 יח"ל בציון 80 ומעלה או 5 יח"ל בציון 70.

 

 

האוניברסיטה העברית

 

·         תעודת בגרות וציון פסיכומטרי: חישוב ציון משוקלל בו ניתן לציון הפסיכומטרי משקל של 50% ולציון תעודת הבגרות משקל של 50%.

 

 

אוניברסיטת בן גוריון:

 

·         ציון סכם של 620 המותנה בציון פסיכומטרי 650 ומעלה וסכם הנדסה 567 ומעלה.

·         תעודת בגרות מלאה.

·         5 יח"ל פיסיקה בציון 90 ומעלה.

 

 

הטכניון:.

 

·         ציון סכם של 91.

·         תעודת בגרות מלאה.

·         ציון 104 בחלק האנגלית בפסיכומטרי או 204 במבחן אמי"ר.

·         ציון 113 ומעלה בבחינת ידע בעברית (יע"ל).

 

 

אוניברסיטת בר אילן:

 

·         עמידה בסף הקבלה נבדקת על פי נוסחת שקלול המבוססת על: ממוצע תעודת הבגרות (40%),  ציון פסיכומטרי (40%), ציון כמותי במבחן הפסיכומטרי (10%), ציון במתמטיקה בתעודת הבגרות (10%).

·      תינתן עדיפות לבעלי ציון פסיכומטרי 650 ומעלה.