סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

מדעי המחשב והנדסת חשמל

לימודי מדעי המחשב והנדסת חשמל

 

הקדמה:

מדעי המחשב הוא הגישה המדעית והמעשית לחישוביות והיישומים שלה. זהו המדע של ההיתכנות, המבנה, הביטוי והמיכון של האלגוריתמים העומדים בבסיס רכישת המידע, ייצוגו, עיבודו, אחסונו והגישה אליו. מדען מחשבים מתמחה בתיאוריה של חישוב ועיצוב של מערכות חישוביות.

הלימודים מקנים לבוגרים בסיס מוצק במדעי המחשב עם דגש מתמטי והכשרה רחבה בתכנות ובמערכות מחשב.

הנדסת חשמל היא תחום של הנדסה העוסק בחקר ויישום של חשמל. היא מיועדת להתמודד עם בעיות הקשורות למערכות חשמליות כגון העברת זרמים חשמליים. תחום זה מכסה הרבה תת-תחומים ביניהם הספק, אלקטרואופטיקה, מיקרואלקטרוניקה, זרם חזק, בקרה, עיבוד אותות ותקשורת.

 

אפשרויות תעסוקה:

הבוגרים יכולים להשתלב בהרבה מסגרות: במחקר ופיתוח, בחברות היי-טק וחברות סטארט-אפ, בחברות תעשייה, בשירותי הביטחון, בתעשייה הצבאית, בתעשיית המחשבים, בבנקים, במוסדות פיננסיים, במגזר הציבורי, במערכת החינוך, במוסדות להשכלה גבוהה, במפעלי אלקטרוניקה, בחברת החשמל, במשרד הביטחון, בצה"ל ובתעשייה הביטחונית.

הם יכולים לעסוק במגוון תפקידים: פיתוח רשתות תקשורת, אפיון מערכות ממוחשבות ומוצרים עתירי תוכנה, הטמעת טכנולוגיות מידע בארגונים, הנדסת תוכנה, הוראה, גרפיקה של המחשב, רובוטיקה, קריפטוגרפיה, פיתוח אלגוריתמים וחקירתם, אנליזה נומרית, בניית מודלים פיננסיים ובדיקתם, חקר ביצועים, פיתוח כלים טכנולוגיים, אנליסטים, הוראה ועוד.

בנוסף, הבוגרים יכולים להתקדם לתואר שני ושלישי.

 

נושאי לימוד:

הלימודים כוללים את הנושאים הבאים: תורת ההנמקה, מתמטיקה, שפות תכנות, מבני נתונים, מבנה מחשבים, אלגוריתמים, ארכיטקטורת מחשבים, מערכות בסיסי נתונים, חישוביות, מערכות הפעלה, סיבוכיות, אוטומטים, טכנולוגיות מרכזי חישוב, אינטליגנציה משחקית, רובוטיקה, תכנות מערכות, מעבדת תקשורת, מכניקה אנליטית, אנליזה נומרית, פיזיקה של מוליכים, מבוא למערכות ליניאריות, פיזיקה תרמית, התקנים אלקטרוניים, שדות אלקטרומגנטיים, ניתוח אותות, תורת הבקרה, קוונטים, מעגלים אלקטרוניים ומעבדות באלקטרוניקה.

 

 

בתי-הספר למדעי המחשב והנדסת חשמל בארץ:

·         אוניברסיטת תל אביב.

·         האוניברסיטה העברית.

·         אוניברסיטת בן גוריון.

·         הטכניון.

 

משך הלימודים:

משך הלימודים הוא 4 שנים שבסיומן מקבלים את התואר B.Sc.

 

התנאים הדרושים לקבלה ללימודי מדעי המחשב והנדסת חשמל לתואר בוגר:

אוניברסיטת תל אביב:

·         ציון התאמה 680 ומעלה.

·         סף הרישום לחוג: 4 יח"ל מתמטיקה בציון 84 ומעלה או 5 יח"ל בציון 78 ומעלה.

 

האוניברסיטה העברית

·         תעודת בגרות וציון הפסיכומטרי: חישוב ציון משוקלל שבו ניתן לציון הפסיכומטרי משקל של 50% ולציון תעודת הבגרות משקל של 50%.

 

אוניברסיטת בן גוריון:

·         ציון סכם של 680 המותנה בציון פסיכומטרי 650 ומעלה וסכם הנדסה 567 ומעלה.

·         תעודת בגרות מלאה.

·         5 יח"ל מתמטיקה בציון 85 ומעלה.

 

הטכניון:

·         ציון סכם של 88-90.

·         תעודת בגרות מלאה.

·         ציון 88 בחלק האנגלית בפסיכומטרי או 188 במבחן אמי"ר.

·         ציון 95 ומעלה בבחינת ידע בעברית (יע"ל).