סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

פסיכולוגיה ומדעי המחשב

לימודי פסיכולוגיה ומדעי המחשב

 

 

 

הקדמה:

 

מדעי המחשב מתייחס לגישה מדעית ומעשית לחישוביות ויישומים.

זהו מדע של היתכנות, מבנה, ביטוי ומיכון של האלגוריתמים העומדים בבסיס רכישת מידע, ייצוגו, עיבודו, אחסונו וגישה אליו. מדען מחשבים מתמחה בתיאוריה של חישוב ועיצוב מערכות חישוביות.

 

פסיכולוגיה עוסקת בחקר הנפש, תפקודים מנטליים והתנהגותיים.

מטרה מיידית ועיקרית של פסיכולוגיה היא להבין את האנשים כיחידים או כקבוצות באמצעות עקרונות פסיכולוגיים וחקר מקרים ספציפיים. הפסיכולוגים מנסים להבין את ההשפעה של תפקודים מנטליים על האנשים כבודדים ועל ההתנהגות החברתית שלהם.

הלימודים מקנים לבוגרים בסיס מוצק במדעי המחשב עם דגש מתמטי והכשרה רחבה בתכנות ובמערכות מחשב. לימודי פסיכולוגיה מכשירים את הסטודנטים לנתח, לחקור ולהבין את כל מה שקשור לעולמו הנפשי של האדם.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה:

 

הבוגרים יכולים להשתלב במגוון מסגרות, בינהים:

מכוני מחקר, חברות היי-טק, חברות תעשייה, שירותי ביטחון, בנקים, מוסדות פיננסיים, במגזר הציבורי, מערכת החינוך, מוסדות להשכלה גבוהה, חברות תרופות, תעשיות ביוטכנולוגיות ועוד.

 

*הבוגרים יכולים להתקדם לתואר שני ושלישי.

 

 

 

נושאי לימוד:

 

תורת ההנמקה, מתמטיקה, שפות תכנות, מבני נתונים, מבנה מחשבים, אלגוריתמים, ארכיטקטורת מחשבים, מערכות בסיסי נתונים, חישוביות, מערכות הפעלה, סיבוכיות, אוטומטים, טכנולוגיות מרכזי חישוב, אינטליגנציה משחקית, רובוטיקה, תכנות מערכות, מעבדת תקשורת,פסיכולוגיה התפתחותית של הילד המתבגר, תיאוריות באישיות, פסיכולוגיה קוגניטיבית, מיומנויות בפסיכולוגיה, פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה התפתחותית של המבוגר הזקן, פסיכולוגיה פיזיולוגית, פסיכופתולוגיה, תיאוריות בלמידה, פסיכולוגיה של המגדר, פסיכולוגיה ניסויית, קוגניציה חברתית, שיטות מחקר, מבחני הערכה, פיתוח זהות אישית ומקצועית.

 

 

בתי-הספר המלמדים פסיכולוגיה ומדעי המחשב בארץ:

 

  • אוניברסיטת תל אביב.
  • האוניברסיטה הפתוחה.

 

 

 

משך הלימודים:

 

משך הלימודים 3 שנים, בסיומן מקבלים תואר B.Sc.

 

 

 

תנאי קבלה ללימודי פסיכולוגיה ומדעי המחשב לתואר בוגר:

 

אוניברסיטת תל אביב:.

 

  • ציון התאמה 705 ומעלה.
  • סף הרישום לחוג: 4 יח"ל מתמטיקה בציון 85 ומעלה או 5 יח"ל בציון 80 ומעלה.

 

 

האוניברסיטה הפתוחה:

 

  • צבירת נקודות זכות לתואר.
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה בספרייה.