סגירה

x

דף הבית  > חדשות

חשיבותם של תחביבים בזמן לימודים אקדמיים

לימודים אקדמיים הם דבר רציני וחשוב מאוד. הן להווה שלנו ובעיקר לעתידנו. על כן, אך טבעי הוא שנתמיד להשקיע בהם את מיטב מרצנו, זמננו, כוחותינו ויכולותינו. אלא, שלצד ההשקעה החשובה בלימודים עצמם, רצוי מאוד להביא בחשבון נקודה אחת נוספת, שחשיבותה אינה פחותה מזו האקדמית: השבחת ההעמקה הלימודית שלנו בדרכים נוספות ולאו דווקא קשורות.


טוטליות, על שלל יתרונותיה, אמורה להובילנו לתוצאות מיטביות בתחומי העשייה אליהם ננתב אותה. אין כל ספק שהעמקה, השקעה והתמסרות, היינן תכונות מעש מהמעלה הראשונה, אך האם נכון לנו לנתב את אותה השקעה למישור בודד אחד (חשוב ככל שיהיה)? התשובה לשאלה זו ברורה: לא! 


היות ולימודים אקדמיים אינם עניין לפרק זמן קצר, חשוב מאוד שנדע כיצד לשמר את אותה העמקה אקדמית לאורך זמן. זאת, דווקא באמצעות גיוון התנהלותנו היצירתית, הביצועית והחשיבתית, אל מחוץ לקופסה האקדמית. כלומר; לטפח לעצמנו תחביבים לצד השקעתנו בלימודים עצמם. 


מוחנו הוא הרי שריר, ולא צריך להיות מדריך כושר בכדי לדעת שעומס יתר על שריר מסוים יוביל לבסוף לתוצאות הפוכות מהתוצאה אליה שאפנו. דמיינו למשל לימודים ללא הפסקות בין ההרצאות או השיעורים, או ללא יום חופשי לאורך זמן. מה תקבלו? קרוב לוודאי שעייפות, חוסר ריכוז, ושלל תופעות לא רצויות נוספות. אותם הדברים נכונים גם למצב של השקעה לימודית נטולת גיוון עשייתי לצידה. לאור זאת, חשוב שנדע לרענן את ראשנו בעיסוקים נוספים. השילוב בין השניים, הוא שאמור להוביל, אותנו הסטודנטים, אל התוצאות האקדמיות הרצויות. 


וזה יכול להיות כל דבר כמעט: החל מדייג, עובר בפעילות ספורטיבית, מוזיקלית, אינטרנטית, חברתית, או כל דבר המדבר אל לבכם, מכל גווני העניין והעשייה. כמו כן, חשוב שאותו תחביב יתקשר דווקא לתחומים שונים בתכלית מעולמכם האקדמי, למען גיוון העיסוק והמחשבה. אז צאו מעט מהעיסוק האקדמי, התאווררו לכם בתחביבים שונים אותם תטפחו ואפשרו לעצמכם רעננות עשייתית ומחשבתית.  


בסופו של תהליך, תסייעו באותה נשימה להשבחת הישגיכם גם במישורים האקדמיים, אליהם תגיעו חיוניים יותר ויצירתיים יותר. מה שאומר; רווח כפול. 

חדשות

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77 בעולם, הישג מרשים

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77...

  המדד שנגחאי אשר מדרג מוסדות אקדמיים בעולם אחת לשנה, דירג אוניברסיטה העברים במקום 77, הטניון...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"   בשנת 2019 היחס בין אקדמאים...

לימודים בעידן קורונה

לימודים בעידן קורונה

עצות ללימודים אקדמיים בעידן קורונה ולמה זה יכול להיות מסוכן עבור האוכלוסייה. אתם תהיו דור...